Involtini di petto di pollo con tagliolini



Involtini di petto di pollo:

600g tunt skivade kycklingfiléer
salt & peppar
ca 100g skinka (jag använda mig av pastrami)
1pkt smältost (t.ex. cheddarost)
3 msk olivolja
1st gul lök
1 dl vitt vin
3 dl creme frachie
lite vatten
tandpetare

Gör så här:
1. Lägg kycklingfiléerna på en arbetsyta, salta och peppra på båda sidorna. Lägg skinka och en liten skiva ost, rulla ihop till en rulad och fäst samman med en tandpetare.
2. Värm olivoljan i en stekpanna, lägg i löken och låt fräsa i 4-5 minuter.
3. Lägg ner kycklingruladerna och bryn dem runt om.
4. Slå det vita vinet och ev. liten vatten. Låt puttra i 10 min.
5. Ta upp löken och kasta, häll i cremefrachien och låt puttra i ytterliggare ca 5 min. Salta och peppra ev. för mer smak.
6. Koka upp saltat pasta vatten och koka pastan.

Klart och så himla gott!

Receptet hittade jag på recept.nu, här finner ni receptet.
Trackback
RSS 2.0