Lussebullar & Saffranbiscotti


Igår när jag kom hem så började jag och mamma med att baka. Fick snabbt köra ner på ICA för att handla saffran, jäst m.m. Sen blev det bakning till tusan. Sockerkaka, Saffranbiscotti och Lussebullar. Mumma! När allt var klart, njöt vi i soffan med tända ljus och förra årets glögg. Saffransglöggen var så god, hade gärna haft en flaska till.






Ingredienser:

2 st 
1,5 paket 
100 gram 
100 gram 
1 dl 
4 dl 
1 tsk 


Gör så här:


1. Hacka mandeln grovt.

2. Vispa ihop saffran och ägg, tillsätt rumsvarmt smör och socker till en porös smet.

3. Blanda ner hackad mandel, vetemjöl och bakpulver till en jämn och ganska kletig deg.

4. Fördela smeten i tre längder på en plåt med bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen i 200 grader i 15 minuter.

5. Låt kaklängderna svalna något och skär dem på snedden i ca 2 cm breda bitar. Sätt in dem i ugnen igen för att torka mitt i ugnen i ca 1 timme i 75 grader varm ugn

Recept från Tasteline.com

Kommentarer
Postat av: Carro

Mums vad gott! Jag älskar alla dina mumsiga recept du lägger upp :)

2011-11-21 @ 20:46:42
URL: http://comse.blogg.se/pluttisen

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0