Ugnsbakade cocktailtomater

 
 
 
Vi hade köpt med oss spareribs, hallumi och cocktailtomter igår. Dels för att jag ville testa en ny sak och sen för att mamma och pappa inte alltid ska behöva stå för maten. Sallad, lök, squash och massa andra godsaker är från trädgårdslandet. Det är stå skoj att gå ut i trädgårdslandet hemma hos föräldrarna och plocka med sig godsaker till maten. Nästa år ska jag se om jag kanske kan få odla lite fler egna saker. Detta året har jag och Fredrik odlat schalottenlök och vitlök hos mina föräldrar. 
 
Vi grilla rödlök (igen), spareribs, squash och hallumi. Som tillbehör blev det sallad,ugnsbakade tomater, olivbröd och olivolja för att doppa brödet. Super duper god middag i solen. 
 
Ugnsbakade cocktailtomater: 
 
Sätt ugnen på 225grader 
Ringla olivolja på en ugnssöker form 
Picka tomaterna med en tandpetare 
Krydda tomaterna med dina favoritkryddor, vi valde basilika, flingsalt och bruschetta krydda. 
Ringla olivolja över tomaterna 
In i ugnen i ca 25-30 minuter 
Rör runt bland tomaterna lite då och då 
 
 

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0