Hemlagad musli med äpplejucie

 
Fick ett ryck och gjorde lite musli. Det var ett tag sedan jag gjorde musli, kan inte komma ihåg när jag gjorde det senast. Igår försökte jag något nytt nämligen med lite äpplejucie. Själv tyckte jag att äpplesmaken blev lite klen så nästa gång blir det lite mer jucie i honungsblandningen. 
 
Musli med äpplejucie 
5dl havregryn 
1dl solrosfrön 
1dl pumpakärnor 
0,5dl linfrön 
2dl hasselnötter 
2,5dl valnötter 
1dl kokosflingor 
1,5dl gojibär 
 
1,5dl vatten 
1dl äpplejucie
0,5dl flytande honung 
 
Gör så här: 
Rör ihop alla torra ingredienser förutom bären.
Blanda honung, vatten och äpplejucie i en skål.
Häll ner honungsblandningen i de torra ingredienserna och rör om ordentligt.
Strö ut på en bakplåt och rosta i ugnen på 175 grader i ca 20min. Rör om var 5:e minut.
Låt svalna innan du rör ner bären. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0