På landet

 
 
 
Att bo på "landet" är rätt skönt. Det är ett speciellt lugn här, utanför stadspulsen. Fast här hos mamma och pappa är det rätt många IDIOTER som kör i en ganska hög hastighet. Önskar att polisen ibland stått här i byn och tagit alla som verkar sakna något innan för pannbenet. Men nu ska jag inte vara bitter och tråkig. 
 
Jag sitter och funderar, funderar massor på hur man vill bo. Ska man fortsätta att bo i lägenhet inne i Malmö för att ha allt i närheten eller ska man välja ett hus i villaområde eller är så är det kanske landet som jag är ute efter. Åkrarana, luften, det tysta och lugna. Inga grannar som står och hänger över staketet eller häcken. Radhus, villa, gammalt eller nytt. Ja självklart har ju allt med vad plånboken har att erbjuda. Men jag vill absolut inte flytta bara för att. Utan man ska kunna unna sig saker, resa och shoppa. 
 
Två möte är iallafall inbokade när Fredrik kommer hem om två veckor. 
 
Ska kontakta miljöförvaltningen i veckan också för att få ner information gällande eget avlopp. I förra vecka mejla jag stadsbyggnadskontoret för information om bygglov och rivningslov. Det där med eget avlopp snurrar i mitt huvud, på ett sätt är det ganska enkelt men ändå lite komplicerat . Filter, saltningsmedel, borrning m.m. Aldrig fel att lära sig nya saker. 
 

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0