Att vara "hemma" igen

Det är med blandade känslor som jag steg av tåget på Hyllie. 
Möttes av ett grått och kallt Malmö, vilket gjorde att min längtan tillbaka till Sydafrika blev större. 
Att åka ifrån ett land med värme. Kroppen och sinnet mår så mycket bättre av solen. 
De är väldigt vänliga och possitiva. Som i onsdags när vi gick till det stora torget utanför huset där Mandela en gång stod och höll sitt tal. Där dansade människorna i takt med musiken och klappa. Det var kärlek och det var värme. Det var en gratis konsert för att hylla Mandela. 
 
Nu är batterierna laddade för måndag då det står jobb på schemat. 
Först ut är själva flytten, flytten tillbaka till mitt riktiga hem. Tillbaka till vår lägenhet. 
Att få packa upp alla saker igen och njuta lite av stadspulsen. Längta till måndagen den 23 december, då det är Fredriks tur att komma till Sverige. 
 
Mina 7 timmar i Dubai gick ändå rätt fort. Tog en scones och en otroligt god vattenmelonsdryck. 
Gick runt till i butikerna och köpte två fina skålar. Värmde mig med en varm choklad på Starbucks samtidigt som jag löste korsord. Tittade på folk och längtade efter Pinotos samtidigt som jag saknade Fredrik. 
 
Imorgon ska jag försöka flytta kläder och annat smått, kanske storhandla lite. 
Sova länge och pussa på min katt. 
 
Måste fixa de sista julklapparna också, ohh hur ska man hinna med allt =) 
Vill fixa klart mycket i lägenheten innan Fredrik kommer hem. 
Någon som har lust att hjälpa till :P 
 
Ha en super mysig fredag. 
 
Kramar från Vera 
 

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0