Dagarna som varit

Afternoon Tea på Mount Nelson Hotel med ett glas champagne 
 
Uppe på Signal Hill
 
Mount Nelson Hotel 
 
Utsikten från mormors hotell. 
 
 
 
 
 
Franschhoek och The Huguenot Monument 
 
Igår lämnade jag av mormor på flygplatsen med lite övervikt =) Det är farligt att åka till Kapstaden, shoppingen är bra här. Idag ska jag ner till Waterfront och fixa ett ärende sen blir det kanske en runda ut till det stora varuhuset, Canal Walk. Vädret är inte på min sida idag, någon färg kommer jag inte få tror jag. Men vad gör det? Det är upplevelserna som betyder mest. Jag och mormor har haft mysiga dagar tillsammans. 
Vi har druckit champagne och njutit av Afternoon Tea buffén på Mount Nelson Hotel. Besökt en massa olika vingårdar & testat bubbel på JC Le Roux. Tittat på pingviner på Boulders Beach, kört ut till Cape Point, besökt en strutsfarm, kört kustvägen mella Hout Bay och Cape Town. Mumsat på glass i Champs Bay (Cape Towns St.Tropez). Tagit linbanan mer än 1000 meter upp till Taffelberget. Tittat på diamanter (galna priser här). Åkt till Franschhoek för en lunch och promenad i den mysiga lilla byn. I lördags var vi på Safari och fick se Zebror (mycket vackra djur), elefanter, lejon, noshörningar och Buffel. En otrolig känsla att åka på safari och se dessa djur på nära håll. 
 
Nu har jag lite mer än vecka kvar i Kapstaden och jag ska försöka njuta till max. Sen dröjer det nog länge till vi åker tillbaka till detta fantastiska land och underbara stad. Vill ni ha en uppfyllelse rik semester? Då är Kapstaden tipset till Er. Ett plus om Ni tycker om vin. 
 
Blev dålig kvalite på bilder vid uppladdningen men när jag kommer hem till min dator så ska jag försöka skriva lite mer om Kapstaden och visa bättre bilder. 
 
Dags att skruva upp musiken här hemma, dansa runt i mina stickade strumpor (kallt på golvet) och göra mig klar för en dag med lite shopping. 
 
Kramar !!! 
 

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0