Godmorgon

Tjoohoo vilken härlig sovmorgon. 
Vaknade strax innan tio och kände mig utvilad. 
Hade inte sovit något speciellt på flyget. Kom inte riktigit till ro. 
På det första flyget till Dubai så pratade jag rätt mycket med kvinnan sidan om mig som bodde i Kapstaden och var på väg till sina döttrar som just nu bodde i Australien. 
 
Nu börjar jag känna kaoset inför morgondagen. Det är endast jag, pappa och Martin som ska flytta. 
Hur ska vi orka det?? Eller hur ska mina armar orka? Styrkepass deluxe imorgon. 
Idag ska jag köra lite smått som kläder och andra små saker. 
Packa ner kontoret, för ikväll orkar jag inte jobba med företaget fast jag behöver det. 
Får ta tag i alla papper i veckan istället. 
 
Att vakna imorse kändes konstigt, att inte ha Fredrik vid sin sida. 
Att kunna sträcka ut armen och känna att han ligger där bredvid mig. 
Känna tryggheten ♥ Imorse kom Pintos knuffandes istället, vilket inte är fel. 
Men jag vill ha både Pintos och Fredrik hos mig när jag vaknar. 
Fast 9 dagar kvar innan Fredrik landar i Köpenhamn, det är inte illa det. =) 
 
Började skissa lite på en ny tavla i Photoshop idag men jag fastnade. 
Får återkomma till det projektet när min idéer ploppar fram igen. 
Som alltid annars så ser jag det framför mig men ska få till det i photoshop också. 
 
Nu har jag slappat tillräckligt. 
Dags att ta tag i dagen och fått gjort en massa saker. 
 
Lite bilder. 
Några har jag kanske publicerat innan. 
 
En något trött Fredrik tillsammans med mormor på JC Le Roux och testar bubbel  
 
Mandela utanför Groot Correctional Centre (tidigare Victor Verster Prison) här tillbringade Mandela sina sista 3 år i fängelse. 
 
 
 
Bubbel och champagne på Mount Nelson är ett måste. Många godsaker på bordet, mumsig champagne och gott te. 
 
Såg en massa fina djur på Safari, bla många Zebror. Safari på Aquilia Safari. 
 
 
En av många vingårdar som vi besökte, här Warwick. Här drack vi som jag nog tidigare skrivit ur Wedding Cup ett "glas" där kvinnan ska dricka ur ena sidan utan att hålla i glaset och mannen dricker ur den andra sidan. De par som dricker ur detta speciella glas väntar lycka och glädje. Vi fråga inte efter det utan kvinnan ville att vi skulle testa. En rolig grej att göra. En massa okända människor såg på medans vi drack ur glaset. Som avslutade med en puss och applåder från de runt omkring. 
 
 

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0