Fläskfilégryta med svamp

 
 
Oj tänker ni säkert, en maträtt utan matlagningsvin. Haha =) Igår jobbade jag igen min tid som jag varit iväg på läkarbesök. Tog ett besök hos Apoteket för att köpa lite större plåster till mina små stygn. Sen var det bara att sätta igång att laga mat. Måste säga att jag varit extra pipig här hemma igår. Hade så fruktansvärt ont och det drog som bara den. Vill inte att stygnen ska gå upp. Ska tillbaka om 12 dagar så ingen träning innan det. Vilket känns riktigt surt. Men men ... Middagen här hemma blev fläskfilégryta med svamp och rödlök, mums mums !! 
Snabba grytan, här kommer receptet: 
 
Fläskfilegryta 
ca 2 personer 
 
500 gram fläskfilé 
200 gram champinjoner 
1 st röd lök 
1 msk kalvfond 
1 tsk balsamico 
3 dl vispgrädde 
svartpeppar, flingsalt 
 
Gör så här: 
Fila fläskfilen och skär sedan i bitar, ca 1 cm tjocka. 
Hetta upp en stekpanna med lite smör. Stek köttet. Krydda med lite peppar. 
Skala och hacka rödlöken. Häll i stekpannan och stek tillsammans med köttet. 
Tvätta och skiva svampen och stek tillsammans med löken och köttet. 
Häll i grädden och låt det koka upp.
Tillsätt fond och balsamico. 
Låt det puttra i ca 15 minuter. Tills köttet är klart. 
Smaka av med salt och peppar. 
 
Servera med ris och en rejäl sallad. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0