Pasta med svamp, bacon och spenat

 
 
Igår var älskling iväg på middag med jobb och jag passade på att slappa i soffan och kurera mig lite. En super lång dusch, sen blev det te i min tjocka stickade Acne tröja, som jag hittade när jag packade. Mys pys =)  
Enkel men super god pasta. 
 
Pasta med goda tillbehör 
2 pers 
 
Pasta 
8 st champinjoner 
150 gram tärnad bacon 
0,5 st rödlök 
ca 30 gram babyspenat 
svartpeppar, chiliflakes 
100 gram phil. ost med smak vårlök och svartpeppar 
 
Gör så här: 
Koka pastan enligt anvisningar på paketet. 
Hetta upp en stekpanna och stek baconen. 
Skala och skiva löken, tvätta och skiva svampen. 
Stek löken och svampen tillsammans med baconet när det börjar bli knaprigt. 
Ta ev. i en klick smör i stekpannan om stekpannan blir torr. ( Baconfettet försvunnit) 
Krydda med svartpeppar och chili. 
Vänd ner spenaten. Dra stekpannan från värmen. 
Häll pastan i ett durkslag, blanda ner phil. osten. Rör till osten smälter och blandats med all pasta. 
Lägg upp pastan på en tallrik, toppa med bacon och spenat blandningen. Toppa tillsist med riven parmesan. 
 

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0