Ett sorts dagboksinlägg

 
 
 
 
Bilder från Instagram 
 
Igår hämtade jag nya däck till bilen, rustad för vintern =) Sen körde jag bort till Mobilia och hämtade ut ett paket, fikade på Wayne's Coffee. Strosade runt lite i butiker, köpte inget speciellt utan bara lite måste ha saker. Schampoo och sådant "tråkigt". 
 
I veckan var mormor hos oss, vi åt stekt fläsk med löksås, stekta äpple och kokt potatis. Har aldrig ätit det förut men himla gott var det. Och enkelt. Sen planerade jag och mormor resan i Kapstaden. Dagarna när mormor är i Kapstaden ska planeras "väl" så att vi hinner se mycket men ändå mysa och ta det lugnt. Safari är nu bokad och det ska bli himla skoj. Det ska drickas vin, kika på blommor, se härliga landskap från höga höjder, drickas te och ätas bakelser på Afternoon Tea och mycket annat skoj. Sen när jag vinkat av min kära mormor ska jag sola och bada i poolen. Ja jag kan inte förstå att jag snart är på G, äntligen !! Denna längtan och dessa nedräkningar. Skönt att det snart är över. 
 
Nu ska det även börja packas, i december flyttar jag. Om vi nu hinner med. Kommer hem på en fredag och tänkte kanske flytta lite saker på lördag och söndag. Eller helgen därpå, helgen innan julafton. 
Julklapparna ska jag försöka ordna innan jag åker. Önskelista är hämtad från de flesta. Sommarkläder ska beställas, var man nu hittar det när det är fel årstid. Mycket i huvudet just nu. Kanske skulle bokat i en massage för att koppla av och koppla bort?? 
 
Fredag och kvällen är oplanerad, precis vad jag behöver. Lite ost och vin ikväll kanske. Sen måste jag verkligen ta tag i kroppen. Ut och rör på fläsket Vera. =) Kom igång men det varade inte länge. 
 
Ha en super underbar fredag och en mysig kväll. 
 
Detta blev en riktigt dagboksinlägg. När man bara behöver skriva av sig lite. 

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0