Att arbeta i trädgårdslandet

 
 
 
 
 
 
Har varit ute i trädgårdlandet hela dagen och det blev ett ordentligt träningspass. All lök är uppe, både röd och gul. Potatisen är också uppgrävd och mycket ogräs har kastats. En rad med morötter ligger också på tork inann det är dags att börja knappra på morötter. Det ska göras rödlöksmarmelad och tomatchutney. Och nu kom jag på att plommonchutney som jag gjorde i veckan ska fördelas i burkar. 
 
Gick ut i trädsgårdslandet själv med hög musik från radio. 
Vilken terapi, precis vad min kropp behövde. 
Varför har jag aldrig hjälpt till tidigare?? Himla roligt var det iallafall och bra för kropp och själ. 
 
Jag gick ut i trädgården med jeans, fleecejacka, långärmad tröja och halsduk och avslutade dagen med träningsbyxor och linne. Det har varit en skön och härlig sensommar dag. Och det gäller att passa på att njuta innan hösten kommer. Som jag tror står och väntar runt "hörnet". 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0