Nytt från Vero Moda & Snabba laxen

 
Igår var jag på Mobilia med mamma en snabb sväng för att köpa födelsedagspresent till lille nästkusinen som ska ha kalas på lördag. Av någon konstigt anledning så följde en jacka med mig hem. =) Ett himla kapp jag kom över, 300 kr för jackan. Då blir man glad. Nu är det bara vårskor som ska inhandlas. 
 
 
I tisdags blev det snabb men mumsig middag, jag gjorde "snabba laxen" till oss. En av typ hundra varianter. 
Lax i portionsbitar á 125 gram. Tinade och klara. Ugnen på 225 grader. En burk Creme Bonjour med smak gräslök, en rejäl bunte babyspenat, flytande smör och citronpeppar. Ner med laxen i en smord form. Hacka spenaten och blanda med en klick creme bonjour. Krydda laxen med citronpeppar sen på med gojjan. In i ugnen i ca 15 minuter, tills laxen är klar. Serverades med ångkokta grönsaker som broccoli, brysselkål och morötter. Och ja något jag älskar just nu, sojabönor (Tina och stek med lite smör) 
En laxfilé åkte med till jobb den ala Fredrik style, endast citronpeppar. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Måste prova ditt laxrecept! :) kram Linda

2014-03-07 @ 19:00:46
Postat av: motors

go here for the top minute hands anywhere


Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0